Pe urmele Drumului Matasii
Kyrgyzstan, amplasata in inima Asiei Centrale, este o tara cu peisaje uimitoare care isi intampina turistii cu caldura specifica locuitorilor cunoscuti pentru ospitalitatea lor.
Kyrgyzstan este o destinatie foarte buna pentru practicarea overlandingului, avand trasee care se parcurg cu masina ce ajung la inaltimi de peste 4000 m.
Pasionații de natură, vor fi captivați de peisajele uluitoare ale țării, inclusiv de maiestuoșii Munți Tien Shan, de lacurile limpezi precum Issyk-Kul și Song Kol și de văile pitorești precum cele din Parcul Național Ala-Archa. Aceste minuni naturale oferă un cadru perfect pentru cei care practica overlanding-ul. Călătorind în Kyrgyzstan veti interacționa cu comunități locale calde și primitoare.
Detalii
10 zile de adrenalina pura, cu peisaje de neuitat din Muntii Tian Shan.
Experimentați ospitalitatea nomazilor kârgâzi cazându-va în iurte, locuințe nomadice tradiționale. Bucurați-vă de bucătăria autentică kârgâză, care oferă mâncăruri copioase precum beshbarmak și manti și savurați ceai parfumat în timp ce ascultați muzică tradițională și folclor. Kyrgyzstan-ul câștigă, de asemenea, recunoaștere ca destinație pentru turismul de aventură. Natura curată a țării și peisajele neatinse oferă un loc de aventura plin de entuziasm pentru iubitorii de adrenalină.
Vizitarea Kyrgyzstan-ului iti va lăsa, fără îndoială, amintiri de neuitat și o apreciere profundă pentru frumusețea naturală și moștenirea sa culturală. Așa că, fă-ți bagajele si pornește într-o călătorie alaturi de Flo Adventure către această destinație încântătoare și lasă minunile Kyrgyzstan-ului să te hipnotizeze.
Recomandari
Este necesar sa inchiriati un vehicul 4x4.
Itinerariu
Toate rutele de pe acest traseu au fost identificate și unele testate în prealabil. Traseul ales de Flo Adventure pentru acesta expeditiei, alternează în niveluri de dificultate, dar este gândit în așa fel incat să poată fi parcurs de orice participant care deține o mașină 4x4, conformă cu cerințele noastre (vezi RECOMANDARI).Acest traseu necesită cunostinte usoare în condusul off-road. Bineinteles, varianta ideală este existența unei experiențe anterioare, dar nu este o cerință obligatorie.Ne ținem de program, dar uneori suntem flexibili, ne adaptăm la condițiile meteo și la situațiile neprevăzute.Ziua 1 - 0 km parcursi
Transfer la hotel pentru odihnă. Bishkek este un oraș cu multe parcuri verzi și clădiri publice cu fața de marmură, combinate cu numeroase blocuri de apartamente în stil sovietic și mii de case mai mici construite in regim privat. Este așezată pe un model de grilă, cu majoritatea străzilor flancate pe ambele părți de canale înguste de irigare, care udă nenumărații copaci ce oferă umbră în verile fierbinți.
Ziua 2 - 320 km parcursi – asfalt - off-road
Dimineata ne întâlnim cu toții în capitala Bishkek de unde vom inchiria masinile, apoi vom tine o scurta sedinta tehnica cu prezentarea traseului. Pe urma pornim pe drum de asfalt trecand ulterior pe drum de pamant si piatra cu multe serpentine spre lacul Song-Kol care este un lac alpin aflat la altitudnea de 3016m. Cazarea se va face off-camping.
Ziua 3 - 220 km parcursi – asfalt - off-road
Ora 9:30 - plecam pe drum de piatra si pamant ajungand in renumita trecatoare Moldo-Ashuu - 3.346m, prin care trecem urmand o coborare verticala destul de lunga. Vom ajunge intr-o alta trecatoare la inaltimea de 3165m pe un drum neasfaltat. Ne vom indrepta spre Tash-Rabat un fost han din secolul XII-lea, utilizat pe traiectoria Drumului Matasii. Era un loc bun de odihna care servea si la protejarea caravanelor catre si dinspre China din calea vremii rele sau chiar a banditilor. Aici vom si innopta alaturi de un peisaj superb al muntilor din jurul vaii.
Ziua 4 - 250 km parcurși – asfalt - off-road
Ora 9:30: vom pleca spre lacul Issyk-Kul. In aceasta zi vom trece prin zone superbe impanzite de canioane si vom urca la peste 3000 metri altitudine pe pajistile alpine. In prima parte de drum vom avea asfalt, iar in cealata parte va fi pamant, zona de pietre si bolovani inconjurata de munti cu varfuri ce zgarie cerul. Cazarea se va face off-camping.
Ziua 5 - 200 km parcursi - asfalt - off-road
Ora 9: pornim pe un drum de off-road, situat la altitudinea de peste 3400m spre renumita trecatoare Tosor, situata la aproximativ 4000m altitudine. Daca vom reusi sa o trecem, vom cobora pe niste vai deosebit de frumoase spre lacul Issyk-Kul.
De acolo ne vom indrepta spre trecatoarea Arabel si vom strabate drumul aurului ajungand la altitudinea de 4100m. Ne vom intoarce pe acelasi drum cu vai spectaculoase pana la marginea lacului Issyk-Kul.
Ziua 6 - 200 km parcursi – asfalt - off-road
Ora 9: dupa cativa kilometri de asfalt, trecand si prin orasul Karakol vom incepe urcarea si vom trece peste un pas, situat la altitudinea de 3822m spre orașul fantomă, un oras abandonat.
Zona este renumită pentru nenumărate zăcăminte de wolfram, staniu, molibden și alte metale. Exploatarea a început aici la începutul anului 1980. După prăbușirea URSS, exploatarea a luat sfarsit, iar in prezent populația este formată din 30 de familii. Puteți vedea multe blocuri abandonate, case, școală, spital, locuri de joacă și multe alte clădiri, chiar și o pistă și un aerodrom.
Vom ajunge aproape de renumitele varfuri Khan Tengri - 7010m si Pobeda 7439m aflate la frontiera cu China.
Cazare off-camping.
Ziua 7 - 220 km parcursi - off-road
Ora 9: continuam pe valea Sary si vom trece un pas la altitudinea de 3481m de-a lungul graniței cu Kazahstan prin valea Karkara, renumită pentru florile de munte care atrag mulți apicultori. Frumoasa și larga vale a râului Karkara este o pășune veche de vară pentru turme. Camzarea se va face la hotel in orasul Karakol.
Ziua 8
Ora 9: in drum spre Bishkek facem o oprire la minaretul lui Karakhanid din secolul al XII-lea - turnul Burana. In prezent este un complex muzeal care include turnul propriu-zis, reconstrucții de mausolee găsite in sit, rămășițe ale unei cetăți, colecție de balbals (pietre funerare folosite de popoarele turcice nomade), petroglife (sculpturi în piatră) și un mic muzeu. Cazarea la hotel in Bishkek.
Ziua 9
Zi libera.
Ziua 10
Intoarcerea acasa.
Costul expeditiei include:
Ghid montan – national
Intermediere pentru border permit (vize de intrarea in anumite zone militarizate)
Intermediere pentru inchirierea masinilor 4x4
Intermedierea obtinerii permisului international
Costul expeditiei nu include:
Mâncarea, taxa pentru inchiriatul masinii (intre 80-110$/pe zi)
Combustibilul, cortul, sacul de dormit
Cazarile la (campinguri sau hoteluri)
Taxele pentru “border permit"
Asigurare medicala obligatorie
Traducerea permisului auto sau obtinerea unui permis international
Cheltuieli de tractare sau reparatie in caz de incidente. Taxele la rent car daca este avariata masina.
Eventualele amenzi din trafic
Biletele de avion dus-intors
Alte cheltuieli personale ce ar putea interveni
Extra
Este interzis copiilor sub 12 ani
Pretul expeditiei: